Kumbang & Bunga

Mar 20, 2009

- - -mcm2 sandwich ada- - -

...ini adalah en3 aku yg aku rasa paling bnyk pic yg aku tayang...
...tp bikan pic aku yg bnyk pn okeeyyyy...

...minggu lepas, ko-k aku ader wat pertandingan...

...pertandingan sandwich yg paling kreatif...


...wpun aku ckp pic aku xbnyk kn...
...tp, mestilah tepek pic aku dulu...
...i2 kak iza(aku main letak jer nama dia) ngan aku...
...cantik sgt akak ni...
...kami hanyanyerlah ajk sajerrr...



...inilah paara MT(majlis tertinggi)...
...dr kiri, naib pengerusi, bendahari(aisyah), setiausaha(kak ika)...
...harap2 betul laa nama dema aku bantai jerrr...


...ini 2 org penting dlm group kitorang...
...naib pengerusi dan pengerusi(iza kot)...



...yg bertudung purle ni, pensyarah kitorang...
...Pn Shamsul...


...aku dah susun terbalik la di sini...
...patutunyer, yg paling berjawatan letak kat atas nuu...
...tp xperlahhhh, xder saper2 pn nk kisah...

...pertandingan sandwich ni senang ajer...
...xpyh masak2 aper2 pn...
...mmg syarat dia buat sandwich tanpa menggunakan api...
...soooo, para peserta mengikut kumpulan diberi salad, tomato, bawang, cili, ngan tuna...

...mcm dlm pic ni laaa...
...para ajk2 yg sediakan, tp aku ngelat...
...bukan sengaja, tp terlupaaa...
...maybe terlupa yg di sengaja kn kot...
...heheeee...

...air kotak utk setiap peserta, juga termasuk ajk...
...aku sampai2, aku tlg kira ajer cukup ker x...
...adr lebih, senang aku amik dulu kn...
...tp, sumer cukup, dpt sorg 1...

...okeyyy, dorg dpt benda2 2 kn(tomato, salad, tuna.......)...
...tp dorg xdpt roti atau biskut utk buat sandwich nyerrrr...
...haruslahhh ader roti nk wat sandwich, xpn guna biskut(idea aku la yg guna biskut 2)...
...kalo guner roti ajer, mestilah senang jer kn...
...nama pn pertandingan kreatif...

...brg2 yg kitorang xbg kat kumpulan...
...dorg kene dpt kn secara rebut2...
...antara bhn2 yg mmg dorg kene rebut, paling utama roti dan biskut...
...yg lain 2, smarties, chese, sos n mcm2 lah...
...gambar diambil selepas roti dn biskut dah direbut...
...2 pasal xder, hbis licin dorg sapu...

...lawak tau time dorg rebut...
...ader yg dpt roti yg dah renyuk2...
...ruper aperlah sandwich dorg 2 kn...
...lepas dorg dh rebut 2, barula proses membuat sandwich bermula...
...15 minit masa diberi...


...gambar2 time dorg gigih buat sandwish creative...




...kumpulan yg berjaya dpt roti, mcm senang sikit la dorg nk berkreatif2an ni...
...yg dapt biskut 2, susah cikit laaa...
...tp aku rasa, dorg sgt kreatif tauuu...


...roti yg menjadi bulan dan bintang...

...owhhh, dorg xdiberi pisau tau...
...kreatid dorg pakai tgn ngan sarung plastik laa...
...ader jugak group amik cover tuna 2, yg keliling tajam 2 haaa, jdkan pisau...






...dah hbis masa 15 minit, dorg kene letak kat depan tuk juri bg markah...
...tp, sambil2 2, dorg kene berlakon sikit utk promte sandwich dorg...
...kira buat iklan laaaa...


...tgk hasil2 sandwich 7 kumpulan...
...aku xingat laaa nama sandwich setiap kumpulan...
...yg maner aku ingat jer aku tulis...

...sandwich malam purnama...
...see, ader bintang dan bulan kn...



...sandwich happy family...



...xingat laaa...



...juga xingat...


...sandwich yg mendapat tempat pertama...
...dorg punyer show sgt kreatif...
...xsilap aku, dorang guna nama spongebob...
...n mereka lakonkan watak2 yg ader dlm spongebob juga...


...sandwich menang ke 2...
...sandwich pembangunan rasenyer...
...maybe sbb ader mcm menara kot...
...olahan utk sandwich ni sgt bagus tau...
...cumer lakonan xbesh sgt...


...sandwich dua hati menjadi satu...
...lakonan dorg sgt lawakkkk...
...berkesan gak laaa kalo wat iklan...


...time juri dan iza mengadili sandwich2...



...lepas juri dah bagi markah, time umukan pemenang...


...tempat ke2...


...tempat pertama...



...tempat ke3 xsempat nak snap...

...lepas dah bg hadiah kat dorg, kat juri a.k.a pensyarah kitorg pn dpt hadiah jugak...





...n last sekali, sesi mengambil gambar bersama ajk2...


...ajk nmpak mcm sumenyer bdn besar2 gitu...
...tp xsumerr laaa....(aku termasuk kategori maner eik)...


...sumer ajk...
...yelaahhhh, aku kategori yg besar 2...
...aku sedar diri aku ni yg maner 1...



...aku dah nk balik dr kejer ni...
...dah pukul 4 dah haaaaaa...
...xsabarnyerrrrr...
...aku menunggu sesuatu esk...
...waaaaaaaaaaaaaaa, cepat laaaa eskkkkkk...
...huhuuuuuuuuuu, gedikkkkkkk...



...

4 comments:

mardu said...

my comment
1. sandwich awak meriah sgt la........
2. cuba guna bahasa yg betul dlm blog ni. (mcm baca sms je)

lieya orange M.I. said...

...ni mesti ibu ni kn...
...eiihh, ibu phm gak bhsa sms...
...hehehehehe...

Wan_hazel said...

Wow byk nye.lapa plak.hehehe.law pat mamam.kan kenyang wan.hehehe..nak satu eh tak.nak semua.hehehe

lieya orange M.I. said...

...eiiii, dorg buat 2, sumer utk display sajerrr...
...lieya yg dah tgk dorg buat, xrasa lgsg...
...geli jugak laaa...