Kumbang & Bunga

Mar 22, 2009

- - -dia bukan budak UUM- - -

...heheeee...semalam seharian aku keluar...
...bukan la seharian di jitra 2, tp bleh katakan, siang, aku langsung xder kat bilik...
...okeyyy, pagi, aku kuar...
...aku pg2 dah bangun tau...
...hahaaaa, 6.30 dah bangun dahhhh...
...bucuk pukul 5.40pg dia dah sampai...
...dia call aku, tp aku tido balik...
...pukul 6.30 dia msj, tanyer aku tgh buat aper...
...aku tgh tido laaa...
...pas2, dgn malasnyerr aku bangun...
...fuhhh, awal gilerrr aku bangun pg 2...
...pukul 6.50 aku dah ciap nk pergi jemput dia kat Univercity Inn...
...tp time 2, still gelap...
...maner laaaa aku berani kn...
...kul 7 baru lah aku beranikan diri keluar jugak jemput dia...
...takut sebab gelap jugak la kan pukul 7 tu, tp xsabar nk jumpa punyer pasal, redah sajorrr, heheee...

...dah jumpa tu, dia tersengih2...
...dia ckp, mcm xpercaya dia kat UUM...
...then, bucuk mandilepak2 tgk tv kat kat U Inn 2 sampa pukul 7.45...
...then kitorang pergi kolej aku sebab aku nk berciap...
...tunggu laaaa kereta sewa 2 datang...
...janji pukul 8.30...
...alih2 pukul9 baru muncul...
...pas2, kitorang pn menuju ke destinasi seperti di rancang...
...ke JITRA MALL...
...situ jerlah yg aku blh pergi pn, masa xcukuplaa...
...bukan xcukup pasal per, pasal aku kene pergi ko-k pukul 3.45...
...xkanlaaa nk pergi alorsetar pulak kn...
...kang baru sampai dah kener balik...


...sambil tunggu kereta sewa...
...kitorang tercongokk kat depan kolej aku 2 haaa...
...bukan buat aper2, syik duk tgk sorang bangla pagi2 dah on9...
...awal pulak mat bangla ni bangun(dia bukan sebarang bangla, tp student tau)...
...mcm maner aku tau, sbb bucuk ckp dia wat assignment...


...dlm kereta kancil merah...
...itu senyum palsu...
...sebab aku xberapa confident ngan kereta kancil yang uzur 2...
...aku rasa itulah last aku sewa kat abg 2...(sewa dah laa mahal)




...bukan sajer sewa mahal, tp, juga xmenyelesakan...
...kotor gilerrr, mcm xpernah cuci pn ader...
...mcm2 habuk ader dlm 2...
...agak2laaa nk bagi org sewa...
...harga dah laaa mcm harga kereta yang biasa(maksud aku, yg lebih selesa dan selamat)...


...bucuk yg terpaksa bawak...
...patutnyer aku yg bawak, sbb nk bagi dia rehat pg 2 kn...
...alih2, dia xconfident aku bwk, dia suruh aku turun, bg dia bwk ...
...time 2 pulak hujan...
...bucuk kata, tayar dah botak...
...kalau jalan licin, kereta xstabil...
...tgklaa muka dia, geram ngan kereta 2 + penat...



...hujan dah berhenti...
...barulaaa okey cikit...
...bucuk diam jer, agaknyer letih kot, aku snap jer la pic aku sorg...




...sampai pn JITRA...
...35minit jer dr UUM...

...then kitorang g kedai mamak, breakfast...
...sampai pn pukul9.45...
...maner ader kedai yg bukak lg tym 2...
...dah mkn hbis2 tunggu sampai pukul10.30 sbb jitra mall bukak 10.30...
...tp bila masuk pn, maner ader kedai yg dah bukak lg...
...then kitorang masuk la kedai yg dah bukak 2...
...jalan2, pusing2 tgk org bukak kedai...

...then kitorang naik tingkat3...
...nasib baik la super bowl dah bukak...

...kat tempat bowling...







...bucuk gedik, pergi tutp mata...
...org dah cakap nk snap pic dia, dia buat mcm 2 pulak...



...mula2, mmg aku main hampeh tau...
...bola 2, asyik nak ketepi sajer...
...nggokkngeekk tul...
...pas2, nampak x, ader palang spare disitu...
...3kali turut2 tau...
...lepas aku jumpa bola ajaib aku(bola y sebati dgn aku), terus aku main teror lepas 2...
...betul, aku main jer guna bola 2, mesti dpt spare...
...tgk, dr markah 4, last2 aku menang dua markah dari bucuk aku...
...dia dpt 100 ajer...
...aku lebih dua = 102 (tetap menang tau)...



...haaa, be4 bucuk dpt strike, spare kat markah dia 2, aku yg buat kn tau...
...aku buatkan, guna laa bola ajaib 2...
...tetiber jer aku dpt spare...
...dia main utk aku, ader ker dpt split ajer...
...pas2 aku ckp la kat bucuk...
...'pasni kita karaoke nak x??'...
...'xnaklaaa, anje segan laa'...
...'alaaa, bleh laaa, kata dtg sini, ayg mintak aper pn bleh'...
...'okey, pasni kalo ayg main dpt spare, anje karaoke okeyyy'...
...'okeyyy'...


...pas2, dah sampai turn aku, aku baling, skali betul2 dpt spare...
...haaa, mmg bucuk kene karaoke laaa jawabnyerrr...
...sekueee sukeee...
...=p...




...dr rendah 4 markah, terus kejar dia...
...tp xsempat snap pic aku menang 2 haaa...



...ni lahh bola ajaib aku...
...be4 this aku guna bola no 9, tp aku tukar guna 10, terus aku rasa mcm aperhal tiba2 aku teror pulak ni kn, hehehe...


...aku hanyer main 1 game sajer, bucuk yg main dua game...
...dia balas dendam sbb 1st game dia kalah...
...2nd game pulak, mamat ni terlebih teror pulak...
...tp xper, aku ttp dpt tgk dia karaoke...
...janji ttp janji...


...kat tempat karaoke, karaoke jamban sajerrr...


...dia nyanyi lagu larut, DEWA...
...heheeee...
...hahaaaa, bucuk segan jerrr...
...'anje nyanyi xbetul, ayg tambah 1 lagu suh anje nyanyi lagi'...





...pas2 dah habis karaoke, kitorang jalan2, beli something...=)
...dah beli brg ygg nak dibeli, kuar jitra mall, cari kedai makan...
...kitorang makan di secret recipe...



...sampai2, duduk dulu...
...'ayg xnk amik gambar ker'...
...'aar eikkk'...
...'nak masuk blog la 2'...
...'laaaa, anje yg nak amik gambar kan'...
...heheeehee...


...kedai yang lengang tiada org...


...dia tgh pikir nk mkn aper...
...baca2 menu, last2, mkn yg sama jerrr...
...bucuk mesti nk makn nasi...
...aku mmg kempunan fish n chip...
...xpyh tgk menu dah...
...org yang dtg order, xsampai2, aku snap la pic ni lg...



...aku order air, iceblended caremel aper ntah, luper lak...
...bucuk spt biasa, air suam ajerrrrrr(bagus gak, jimat duit aku nak bayar)=D...
...xsudah2 air suam dia, padahal aku bwk jer mineral tauuu...



...chicken black paper with rice(hentam sajer nama)...




...ni aku punyerrr...
...fish n chips...
...puas hati looooo...
...syik teringat2, last2 dpt gak mkn...
...tartar sauce hbis licin...
...bukan sauce jer, sumer habis, tp bukan aku habiskan sorg laaa...





...sedapnyerrrrr...
...perut tgh lapar pulak 2...




...bucuk mkn sampai xlayan aku pn nk snap pic dia...


...muka kekenyangan...
...licin sumerrr pinggan dan air...

...'anje, kita mkn kek nak???'...
...'ayg nk mkn marble cheese'...
...'maner bleh, ayg xbleh mkn'...
...'naperrr'...
...'xtauuuuu, next time k kita mkn'...
...'yelaaaaa'...
...=(...


...padahal, dia dr pg td ejek aku mr muscle...
...kureng asam tulllll...


...then pukul2 kitorang balik...
...nampak x kat seat belakang 2 ader aper...


...aku ngantuk laaa, nk tido...
...'anje, ayg ngantuk'...
...'ayg tidolahhhh'...

...tapi takut mamat ni bwk sesat ker maner2 kang...
...kang xpasal2 dah sampai hatnyai kang...

...'laaaa, anje dah xtau baca signboard ker'...
...'heheee, xderlahhhh, ayg tau anje ngantuk jugak'...
...'kang lepas traffic light, anje berhenti tepi k'...
...'ayg bawak pulak k'...
...'okeyyyy'...

...see, dia suh aku tido, padahal dia lg la mengantuk...


...time traffic light merah, dia ckp, jom amik gmbar...
...heheeee, lawakk laaa...
...pas2 dia berhenti tepi, akupulak bawak sampai la UUM...


...then aku ciap2 pergi ko-k...
...penatttt sangggaatttt



...ni laaa yg bucuk beli untuk aku...

...jeng jeng jengggg...




...mula2 nama dia ben, tp skunk dah tukar beny...
...yg depan beny yg kecik 2, charlie...
...memg setiap bear kitorang bagi nama...


...thankz bucuk...



...

No comments: