Kumbang & Bunga

Sep 6, 2009

- - -sedap, cantik dan menarik tapiiiii- - -

...hyeeeee semuaaa...
...hari ahad ni, korang berbuka kat maner???...
...mesti bestttt, ahad kan ramai yg cuti...

...mesti ada yg berbuka kat luar, yg berbuka kat umah, mesti sedap2...
...pastu yg balik kampung pulak, mesti meriah...

...jelesnyerrr, familyku pun balik kampung...mesti meriahhhhh...
...tahun ni tak dapat la nak berbuka kat kampung muar bersama family2 kat sana...=(

...urrmm, hari ahad kat sini, aku ada kelas...
...balik kelas, pergi bazar di masjid, beli makan nak berbuka(mcm la aku puasa hr ni, hehee)...

...menu untuk ku hari ini yerr...
...bihun rm1...
...cucur udang ngan kuah kacang 70sen...
...kuih 4jenis rm1...(ada tak kat KL, rm1 dpt 4jenis kuih????-takdekannn!!!)

_______________________________________________________

...ha, ada 1 kuih ni kan...
...aku sukaaaaa sgt...


...ni bentuknyaaa...
...hehee, menarik kan, kuih ni cam comel jer...

...dalam ada inti...

..hijau llagi inti dia...
...inti dia mcm manis2 tp tak manis melampau...nyumnyum

...tgk, aku beli, balik terus mkn...
...padahal belum time nak berbuka lg...hehee
...tak senonoh kan...=p

...aaaa..kuih ni kannnn...

...sedappp, cantikkk, dan menarik tapiiii...

...tapi aku tak tahu nama kuih ni aper...
...rasanya kuih ni asal daripada kelantan kut...
...tak tahulaa betul ke tak...
...aper eik nama betul kuih ni????...


...

8 comments:

Anonymous said...

aku pernah makan
tapi inti kacang
sedap..
tp tak tau name pe
haha

woit2
aku pun xpose ari ni
tp xde la pose ngan kueh cmtu
haha

jais saman baru tawu..
=)

lieya orange M.I. said...

...heheee, aku mkn tu dalam bilik jer...
...takkan jais nak dtg masuk blok perempuaan kut...

...sedap weyh kuih ni...huhuuu

IxoR@ said...

dear,

kuih tu namanya APAM SURI...

klu tak silap, kuih dr Utara....

mmg sedap, sis pun suka...sgt jarang ditemui di sekitar Lembah Klang.

Mimi Dyana said...

kat cafe mak ngah ade...
xpyh jauh2 p bazaar.

lieya orange M.I. said...

...sis- rasanyer memang tu kut nama dia...
...tp inti kacang mesti tak sesedap inti warna hijau tu...heheee

lieya orange M.I. said...

...mimi- laaaa, kuih hijau tu memang aku try dekat cafe petro laaa...

...bazar tak de pun...

...bangga ngan makngah ko tu eik???...
...naper dtg petro gak???...=p

iLhAm_bEcKs said...

nme kuih i2 ialah..
KUIH INTI HIJAU

lieya orange M.I. said...

...ilham- pandai2 jer bg nama yerrr...=p