Kumbang & Bunga

Sep 4, 2009

- - -nak juga cerita pasal makanan- - -

...hohooo, bukak blog sana sini, cerita pasal ramadhan mkn itu ini...
...tp aku...??????...

...heheeee, berbuka mihun goreng seringgit, nasi bungkus 2ringgit, nasi ayam 3ringgit...
...itu jer yg aku mkn, pusing2, makanan yg sama sajer...
...alhamdulillah...kenyang...

...lgpun, sekarang ni dah masuk 4hari sy tak puasa....=p
...nasib la perempuan...kalau nak puasa penuh tu, susah la nak kata...
...melainkan, ada keadaan2 yg perempuan tu puasa penuh...ada jer...


_________________________________________________________

...TEMBIKAI...

...heheee, tertiber nak cerita pasal tembikai...

...tp sebenarnya takda kene mengena ngan ramadhan...

...time ni, aku lah paling terkejut rasanyer bila tgk tembikai ni...

...biasa jer kan, tembikai ni mcm tembikai lain jugak...


...haaa, isi dia, kuning lg...
...tp cuba tgk warna plastik tembikai tu warna aper...


...warna merah kan...

...aper yg korang rasa kaitan plastik merah tu...

...................................................................................

.............................................................

.............................................

................................

.....................

..............

.........

.....

..

.

...see...
...tembikai tu, blh masuk dlm plastik merah yg kecik tu...

...maknanyer, tembikai tu mmg kecik tau...

...aku tak pernah tgk sebelum ni...

...yg aku tau, tembikai besar dr yg biasa, dengan tembikai bujur...

...yg tu, aku tak lah heran, sebab pernah tgk...heheee

...ker, ramai dah pernah tgk tembikai kecik camtu...


...bukti ia lebih kecik...

...kepala orang besar lg...huhuuu...



...nota kaki: ada beza ker, rasa tembikai kuning ngan merah...
...aku bukan pemakan tembikai...tp nak tahu jer...=p
...pastu kan, kalau ada org kelantan panggil tembikai cina tu, tembikai cina tu aper eikkk...
...dlm kelas ada sebut tembikai cina, tp aku dah lupa...


...

9 comments:

iLhAm_bEcKs said...

haisyh!!
sje jek nk bg kte tliur..
huuu
dush3x!!luku die..
iyah3x..hehe

lieya orange M.I. said...

...ilham- laaa, tembikai pun terliur ker...huhuuu

ije said...

timun cina dik. ehe.
:D

comelnya tembikai tu. kecik!

lieya orange M.I. said...

...aar laaa...
...timun cine rupanyer...=p

IxoR@ said...

Tembikai merah lg manis dr yg kuning kot...

Kurang suka maka gitu aje, tp kalau buat salad mcm yg kt Pizza Hut tu...sis suka!

lieya orange M.I. said...

...tembikai salad...
...nama pun cam menarik jer...hehee

Precious said...

Ye ler ... timun Cina = tembikai. Merah ke kuning ker kalau nak manis tu manis gak! Hih hiiii ... tak tau apa bezanya. Kaler je kot!

Nem0 o0h Nem0 said...

ohh gmbr first nmpk cm besar tapi sebenarnyer kecik.. sy tak pernah tgk la..

lieya orange M.I. said...

...nemo- memang jarang ada kut...