Kumbang & Bunga

Sep 17, 2009

- - -mula2 berempat, pastu berlima pulak- - -

...cerita tentang semalam...

...okey, mula2 kami berempat...
...masud nyer, hanya aku dan adik2 sajer...

...ibu aku tlh memontengkan anak2 nyer dr sekolah...
...heheee, suka hati sajer kan...=p
...semalam mcm2 urusan...

...1st, pg pukul11, kitorang pg klinik gigi...
...bukan aku yg sakit, budak kecik tu yg sakit...
..actually, ktorang geram ngan atiena ok...
...yerlahhh, dia sakit gigi sikit, dah nak pg dentist...
...bukannyer gigi tu longgar ker, berlubang ker...

...cuma aper tau??, cuma gigi belakang nak tumbuh sajer...

...cube bayangkan, doc check tak sampai 5minit, 30inggit dah terbang...
...nasib dia budak kecik, tak phm org kata...
...tp aku ngan kakcik mmg geram eihhh...
...tak pasal2 sudah membazir...

...kat dentist...
...tgk muka dia, sedih jer gigi sait...nangis2 oooo...
...tp pas g doc, diatak ngis lg dah lerr...ngade2 kan...

...lepas pg dentist, aku pg maria saloon...
...sy tlh melakukan sesuatu kepada rambut sy...

...mula2 ingat nak treatment saje...
...pastu mulut gatal tanyer auntie nee(tukang gunting rambutku), kalo straigten braper??...
...pastu dia ckp 120 straight dgn stim...
...aku pun dah keliru &^%**$$&??...
...nak buat maner satu ni...

...treatment 40inggit=aku bwk treatment aku sendiri...
...straightenn treatment=120, guna dorng punyer brg semua...

...pikir punyer pikir, aku pun ckp la straigten terus laa...
...rambut pnjg cam aku, maner nak dpt straigten 120 sajer ooo...
...kurang2 180 paling murah, aku rasa auntie nee dah silap ckp laa...
...tp takper, aku buat jer laaa...
...tapiiiii, budget aku lariiiii...huhuu

...shampoo, straight, treatment...

...kesian adik2 ku tunggu lama...

...hasilnyerrrr...

...my new hair for raya...
...sukeeee, sbb nampak pnjg dan kemas jorr...

...ayah aku kata, mlm ni tido duduk, kang rambut rosak...
...chettt, dia ejek akuuu...huhuu
...biasala perempuan kan...

...mlm semalam pulak, lepas berbuka pg KL...

...tujuan utama pg maju juntion, nak cr bj raya utk jalan2 beraya...
...yg pasti nak beli bj aku n seluar jeans aku la kan...
...maklumlahhh, jeans aku dah nak reput dah...hehee

...tapiiii...

...aku tak dpt pun jeans, yerlahhh, maner aku minat levis...
...alih2, ayah n aiman yg dpt...
...au try mcm2 jeans, semua aku tak suke...
...dah ler mahal, pastu aku tak suka laa...
...kang beli, pakai sekejab, baik takyah beli...
...aku prefer lady like maaa...murah dan selesa...

...levis kat petama...
...mcm2 aksi adik2 aku ni...

...ni semua sbb lama gilerr kat kedai tu...
...haruslah kan...
...mula2, aku try2 kat fitting room, semua aku reject...
...pastu aiman pulak...
...dia lg berkurun pilih seluar...
...then...
...ayah aku pulak last2 nak try...
(kami adik beradik pilih jeans, ikut ayah kut, lama sgt weyhhh)

...kak cik ngan atiena la duk boring2...heheee


...ayah dlm fitting room...

...ni tgh pakai jeans yg dia beli...


...ingat aku ngan adik2 sajer ker boring???...
...tgk akak kat belakang, lg boring teman bf dia...=p

...sesi membayar, budak kecik tu la paling menyibuk...
...dia kan mmg minat cashier2 ni...

...2pasang jeans levis, 500lebih...
...nasib aku tak amik, kalau tak sedih jer tgk ayah aku nak bayar...

...aiman nak pilih harga 269 takjd sbb dia kata mahal...
...aku tanyer la, yg abg jd beli tu braper???...
...itu 239...
...laaaaa, beza 30hinggit jer, baik beli yg berkenan terus...
...skali dia ckp, yg ni dah ada laa, tp bukan levis...
...yg abg punyer kat umah tu quicksilver...
...aku, oiiii, dah ada, takpayah la, beli la style lain kan...

...jeans nak mahal2 jerrr, dah kejer takpelahhh...ngeee

...dr petama, pg sogo pulak...

...maner2 yg tak tahu, sogo bukak sampai pukul11 tau...(aku sorg jer kot yg baru tau)
...pilih la baju kan...
...sale besttttt...
...tp aku berkenan yg ni...
...sukee bangat ni, polo nyer brand...

...tp mahal,169.00, dah la plain, takde sale pulak tu...
...tak jd la nak ambil...

...hasil pembelian semalam, aku rembat 1tshirt orangecolour, seed...
...sale 50%...
...dan...
...semalam kami berlima tanpa ibu...
...ibu berbuka dgn kawan2nyer...

...hari ni, aku pg jemput bucuk...(jab lg)
...pastu kami mau pg shopping...
...yahoooo...

...budget yg dpt dr ibu, 50 yg bnyk sikit keping dia tu...
...50 yg 2 keping tu, budget aku jer...hehee


...mati laaa kene rompak kalau suker2 jer tunjuk duit camni...
...perompak/peragut bc blog tak???...=p


...

1 comment:

Cikgu Ije said...

haha. semalam ayah tak ikut.. kini ibu lak xikut.

:)