Kumbang & Bunga

Sep 18, 2009

- - -cukup berenam, tapi tambah satu- - -

...hyeeee, blogger semua kebanyakan dah sunyi sepi jer...
...kat KL, jalan nak balik kampung, dah start jam panjang2...
...owhhh, semuanyer aku kene tempuh mlm ni...
...mlm ni, aku ngan family akan berangkat ke utara...
...kampung ku yg nun jauh disana, parit buntar, perak...

...cerita tentang semalam...

...heheee, aku shopping sakan semalam...
...bukan aku jer okey, adik2 ngan ibu pun sama...
...owhhh, kali ni kami cukup berenam, i mean 1 family aku cukup...
...tapi...
...heheee, tambah seorang lg...
...saper lg, kalau bukan bucuk...
...kan dh ckp nak jumpa, pastu family aku pun nak pergi tempat sama, sogo...
...so, pergila semua kat sogo...

...aku pergi awal, pukul2 dah pergi...
...tp pergi maju junction dulu, sbb nak pergi niichi...=)
...dptla rembat 1 baju kat niichi...

...jalan jam, aku malas nak jalan dr maju junction ker sogo...
...skali amik ko, jalan jam...
...always pakai seat belt ok, polis merata sajorr...

...so, aku n bucuk ke sogo...

...shopping sikit, pastu berbuka dekat jalan tar...
...nasi kandar ibrahimshah...

...hajat ingin berbuka berdua, tp family aku semua nak join...
...padahal kitorang yg nak join, jimat duit sikit...=p


...lepas reserve tempat, aku pg buat inai...
...lauk2 yg aku order utk semua org makan...
...aiman yg mkn paling bnyk, tak ingat org...

...sesi mkn time...
...aku duk tepi jalan nak lintas, skali bucuk gatal nak snap...
...aku rasa mcm org tak pernah dtg bandar pulak...minah lampung sebentar...=)


...lepas habis mkn, adik2 aku pun nak buat juga inai kat tgn tu...
...aku yg dah buang inai, & atiena yg masih berinai...


...lepas mkn2, inai2, ibu aku pg beli kain kat gulatis utk tuk2 kat kampung...
...pastu, barula bergegas ke sogo...

...sesi shopping time bermula...=D
...yg shopping ramai, tp tukang bayar sorg jer...
...heheee, tQ eih ibu...

....time bucuk tgh Q nak bayar, biasalaaa...
...sogo kan sale, so memeng panjang laaa line org nak bayar...
...tengok, nampak tak bucuk kat ramai2 org tu...
...heheee, kene focus tau nak cari dia dlm ramai2 tu...
...almaklumlahhh, orgnyer golap...(ejek bf sendiri takper)hehee


...brg2 yg dibeli...
...beg plastik dlm gambar bwh ni, hanyer aku n bucuk punyer...
...bnyk kan, utk aku ngan bucukjer, habis 3oo camtulaa...
...semua guna duit ibu n duit bucuk...duit aku, ilek...=p
...cerita pasal bj kuning yg aku pakai dlm gambar atas ni...
...sedihhhhwweeyyyhh...
...yer, aku menangis ooo, takdpt bj ni...

...mula2, time shopping ngan bucuk, aku dah nak beli...
...harga after sale, 152++...
...pastu aku ckp kat bucuk, takperlahhh, beli ngan ibu lepas berbuka laa...
...skaliiii, dtg2, bj tinggal dua...
...tinggal saiz s ngan xs...
...abih, maner nak muat kat badan aku ni haaa...

...waaaaaaaaaa,,sedih tu, aku pun nangis la, sedih tak dpt beli...
...kalo ada masa, nnt nak pergi elle kat midvalley, nak tanye kut2 ada...
...huhuuuu, kecewa aku tak beli awal2...
...

_______________________________________________

...nak balik kampung dah ni...
...babye semua...
...blog ni akan bersenyap-senyapan selama seminggu...

...pas balik kg parit buntar, patu balik muar pulak...

...semoga selamat sampai semua...
...berhati2lah di jalan raya...

...

No comments: