Kumbang & Bunga

Jan 19, 2010

- - -ciri perempuan bersifat keibuan dgn budak yg banyak cakap- - -

...semalam lieya bercakap ngan puyut aka tiena, budak kecik yg banyak cakap...suka tanya dia apa2 yg kaitan dgn sekolah, nnt mesti dia jawap senang...contohnya:
(cerita awal tak masuk topic diatas, =p)

keadaan 1:
'adik ada homework?'
'ada'
'dah buat tak?'
'dah, senang jer'

keadaan2:
'macam maner periksa hari ni?'
'okey, semua senang jer...adik buat yg macam cikgu ajar la'


keadaan3:
'adik paham tak cikgu ajar dalam kelas?'
'paham laa, senang jer...'


...dia punya senang tu, merisaukan kita...tapi lawak laa, cakap mcm teror sangat...heheee...time periksa di tadika, bolehlah cikgu tolong2, ni dah masuk darjah 1 ni, taktahu laaa macam mana...bila tanyer kerja sekolah, nnt dia jawab senang jer...betulker budak banyak cakap, nnt besar dia pandai??...mulut dak kecik ni, blh tahan mcm org tua...=p


...tapi ada jugak sesetengah perempuan, yang tak suka budak banyak cakap...maklumlah, dah banyak cakap, budak2 pulak, mestilah main cakap tak berlapik...budak2 tak pandai menipu okeyy, melainkan diajar menipu...

...ayat2 yg yg lieya pernah dgr, eihhh, mulut budak ni, tak beragak, laser jer.. tak pun, ada yg kata mulut celup*r mcm org tua...(at least budak2 tak kurang ajar mcm maner yg korang cakap tu kan)...[nampak sangat yg perempuan jenis ni, tak mempunyai sifat keibuan kan]

..tapi, ada jugak yg masih suka budak2 bnyk cakap, contohnyer, eiii, geramnyer budak ni, banyak cakap...takpun, budak ni, comel laa, banyak cakap...=) [perempuan macam ni boleh dikategorikan mempunyai sifat keibuan yg tinggi] lieya pun suka budak banyak cakap...hihiiii, dan dan jer kan...



...kerenah tiena pergi ke sekolah...dipaksa kakaknyer utk mengambil gambar...

...sekolah pg, excited...



...mak aji pg sekolah agama...
...sekolah petang, dah kene janji mcm2 nak pujuk dia pg...

...balik sekolah pg, dah baring2 kat sofa buat muka seposen, pujuk kakaknye(lieya la) supaya bg ponteng sekolah petang...cittt, mestilah tak boleh, sebab lieya bukan selalu dapat tgk dia pg sekolah, time2 balik bila cuti la, dapat tgk dia pg sekolah...buatla janji aper2 yg berkaitan yg dia suka, main 10 kat jj ker(10 tu, rm10 token), gula2 kat kedai mamak ker, mcD ker, aiskrim ker, haa senang jer nak pujuk budak2 kan...=p


::notakaki::
...lieya selalu dengar, kalau tak silap, org tua2(selalu dengar tukmi cakap kat cucu dia=p) bila tgk budak tu banyak cakap, mesti nnt dorang cakap pandai cucu atuk...maknanyer, budak banyak cakap ni, pandai eik...


...

7 comments:

Sharinginfoz said...

baguslah kalau semuanya ok aja..

Afiqah, Apasal Nangis????

Jom Esso Card

lieya orange M.I. said...

...sha- heheee, =D

mimi dyana said...

besar dh adik ko ea...

bdk2 yg byk tnye insyaAllah bdk yg pandai. ;p

.siv. said...

hahha.
bestnye ade adik.
=)

cik EPAL said...

cumil nya panggil tukmi :)

Si budak Aboi said...

kamu byk cakap tak?

fndrocka said...

A sharp tongue does not mean you have a keen mind.