Kumbang & Bunga

Jun 26, 2009

- - -buat lama, habis sekejab jer- - -

...apa benda yg buat lama, tp nnt habis, sekejab jer...=p


...apakah itu??????...

_ _ _ _ _ _ _ L

_ _ _ _ _ _IL

_ _ _ _ _DIL

_ _ _ _EDIL

_ _ _ GEDIL

_ _ RGEDIL

_URGEDIL

BURGEDIL

...heheeee, pandai tak aku buat teka-teki???...


...burgedil ku...


...aku ada buat burgedil hari tu...
...bahan-bahannyer...
...putih telur asingkan dgn kuning telur...dua2 guna...
...daun sup...
...bawang goreng...
...bawang putih 1labu or 1/2...ditumbuk...
...serbuk lada sulah...
...daging cincang...rebus dulu yer...
...1 kiub know perisa ayam...
...kentang...


...okey, cara nak buat ni senang jer, tp, remeh la nak buat ni...
...kene ada tahap kerajinan yg tinggi...


...goreng kentang separuh masak dulu...

...kentang yg digoreng masuk dlm besen besar...
...pastu...
...masukkan semua bahan td kecuali putih telur jgn masukkan...


...kentang td dah dilenyek2, dan di gaul dgn semua bahan2nye...


...jdkan bulat2 atau bujur2 atau ikut suka la...


...uikkk, picture aku takda, asiela jer ada, cehhhh...


...dah bulat2kan, kemudian goreng ngan putih telur td...

...siap dihidang...

...owhhh, burgedil ni mmg selalu org buat nak mkn ngan soto...
...tp, kadang2 kat umah rasa mcm nak mkn, n rasa rajin sikit, masak la utk minum petang...
...heheee, kuih nak buat, lg leceh, so buatla burgedil...

...minum bersama teh panas...
...nikmat okey...



...urmmmm, burgedil leceh utk dibuat, tp bila dah masak, mkn laju jer...
...cepat jer habis tau...


...

5 comments:

azra said...

wah..sdapnyer burgedill..
ade ag??
terliur da nih

IxoR@ said...

Sedap....teringat-ingat keenakkan bergedil yg mak sis buat!

Eh, kentang tu boleh juga kalau direbus dulu kan .... ?

ije said...

aaa.. tengok gambar pun dah tahu sedap. thx for d recipe. kot nanti rajin nak buat, boleh rujuk sini je. ehe

lieya orange M.I. said...

...azra- terliur???, sendiri tgk pun terliur, rasa nak lg...

...sis- aar, rasanya rebus pun blh laa...


...ije- yer, nnt try la eh...=)

Nem0 o0h Nem0 said...

sedapnyerr bergedil.. selalu mkn ngn nasi,yummyyy