Kumbang & Bunga

Feb 14, 2009

- - -masuk hutan- - -

...semalam kn, aku masuk hutannnn...
...tp bukanlahhh hutan tebal cm2...
...just hutan sintok yg ader dlm UUM ni jerrrr...
...biasalaaahhh, UUm kn besarr...
...n terperuk ke hulu semenanjung dahh...
...haruslah hutan mengelilingi UUM ni...
...so, aku n member2 kat cni pg mengembara hutan 2 kecuali room8 aku jer yg xder...(dia ader hal lain)
...ni sebenarnyer utk aktiviti under biro hal ehwal siswi...
...so, aku n member sume ajk utk program 2...
...haaa, tgk kat pic bwh ni...


...my 1st namtag 4 ajk...
...aku under unit cenderahati...

...aku sepatutnyer xmasuk hutan 2 pn xper...
...tp aku pikir, bila lg dpt rasa cmni...
...mula2 aku fobia la gak nk naik...
...sebab aku takut kaki aku sakit...
...yelaaa, kaki aku kan br jer patah thn lepas...
...doc ckp, nk sihat betul2, tunggulah baper2 thn lg...
...tp aku gagah jugak nk masuk...

...kitorang jalan dr kolej ke pusat ko-k ramai2...
...ajk 16 org, dan peserta 38orang...
...hutan sintok ni, jauh cikit dr pusat ko-k...
...berkumpul kat padang kawat, pas2 streaching kat ci2...

...b4 masuk hutan...
...aku n ezah...

...muka pn just peluh sikit jer sbb lpas streaching...
...ajk lain tgh bg taklimat utk peserta, tp kitorang amik gambar pulak...
...hihihi...
...nasib baik xkene sound k ngan ajk lain...



...opsss, gambar ni aku rasa aku dah terlebih mendada...
...kuang3...
...gooodikkzzz...


...lepas dah dtg pengawal yg nk bwk kitorang 2, kitorang pn start la mengembara...
...oh yerrr, nama aktiviti ni, KEMBARA SISWI...
...sumer gurlz okeeyy, except pakcik yg nk bwk kitorang 2...
...pakcik 2 okey n sometym funny...
...best la dia bwk...
...on d way daki bukit 2, xsempat la nk snap pic...
...nk daki2 segala, cmner nk pegang camera...
...aku dah start mengah2 dah...
...tym sampai kat titi gantung, best tau...
...tym kitowang kat atas titigantung 2, pakcik 2 bleh lawak2 g goyangkan titi 2...
...selamat aku xmenjerit2...
...ika, bella, ezzah, pas2 aku...(seha maner ntah, hilang)
...sume pegang tali kiri kanan weyhhh...
...pegang kuat2 xlepas pn...
...padahal kn, bawah 2 bkn ader aper pn...
...ader longkang kociikk jer...
...dah la longkang 2 kering jerr...
...pegang bukan main lg, mcm bwh 2 ader gaung pulak...
...lpas titi 2, kitowang rehat...

...peserta yg dh di bg ikut group, kene wat sajak...
...aku, sebagai ajk, hanyer memerhati saje yerr...

...then dah sampai ke puncak, dorg kene present dorang nyer sajak 2...
...nk sampai ke puncak 2, fuhhh, penat gilerrr okey...
...muka pn dah basah2 n comot sumer...
...aku pulak lupa nk bwk tisu ke, sarung tgn ker, kain kecik ker...
...aku masuk hutan 2, lenggang jerrrr...


...dah sampai puncak...
...rehat kejap...
...muka lega dpt rehat...



...bella ngan aku...

...tym kat puncak 2, pakcik 2 dgn bersungguh2 bg motif knaper kitowang masuk hutan ni...
...kitowang sume dgr jerrr...
...pas2, kat cni, peserta duduk ikut group, n siap sedia nk present sajak dorg...
...tym dorang satu group, satu group yg nk present 2, aku jd tukang amik gambar xformal...
...lepas satu satu org suh amig pic dorg...
...hissssshhhhh...
...sampai gambar aku pn xder tau...



...semangat jer pakcik ni kn...
...ni la pakcik yg tunjuk arah jalan hutan 2...
...kalo xder dia, kitorang xjd la program ni...
...maner x nyer.., mesti sesat...



...haaa kau, sampai terkangkang2...
...pic ni aku amik xsengaja k...



...ini group calour hitam...
...group ni jer aku sempat nk snap...
...dorang tgh present sajak dorang...
...semangat tulll...
...bagus2...


...sebab aper pic 2 jer aku sempat nk snap, sbb lepas group hitam ni, group lain suh aku jd cameraman xrasmi okey...
...gerammmnyerr...

...tp xper, haruslah amik pic aku n ajk lain jugak...


...aku dan ajk yg lain...


...lepas turun dr puncak 2, kitorang ader wat mcm aktiviti la kat empat2 yg ajk lain dah jg...
...aku incharge group colour hitam...
...dpt no 1 k, dr mula2, rangking dorg no 3...
...semangat tul group dorg ni...

...sumenyer berjalan lancarrr...
...habis aktiviti 2, dpt mkn free...
...hehehehe, dpt nasi ayam tau...
...sedappp n puas hati...

...wpun penat, tp susah nk dpt pengalaman mcm ni...
...k laaa, aku nk gniron bj utkl ko-k aku...
...sgtttlahhh malas rasenyerrr...


.









No comments: